بیشتر بدانید

آماده‌سازی پورتفولیوی طراحی رابط و تجربه کاربری برای مصاحبه شغلی در 8 مرحله (روش خودم)

نکات کلیدی برای آماده‌سازی پورتفولیو (نمونه کارها) جهت بررسی توسط مصاحبه کننده ها هنگام مصاحبه استخدام
فهرست

سلب مسئولیت: هر مدیر استخدامی ترجیحات خاص خودش را در مورد آنچه که می خواهد ببیند دارد و شما همیشه باید در مورد روش ارائه پورتفولیو (نمونه کارهای) خود برای بررسی، انطباق پذیر و سازگار باشید.

به شدت توصیه می کنم که همیشه ارائه پورتفولیوی خود را بدون توجه به اینکه در چه مرحله ای از مصاحبه هستید آماده داشته باشید. همیشه!

اشتباهات رایج

با توجه به اینکه خودم یک مصاحبه کننده بوده ام و مربیگری چند طراح تازه‌کار در ورود به صنعت طراحی UX و UI را به عهده داشته ام، اینجا برخی از اشتباهات رایجی را که در زمان ارائه یک جلسه بررسی پورتفولیو، در برابر خودم دیده ام را آورده ام.

1. من در برنامه میدون هستم؟

پروژه تان را pitch (تلاش برای متقاعد کردن کسی برای انجام ایده تان) نکنید. اینجا شما قرار نیست ایده یک کسب و کار را بفروشید، بلکه باید مهارت ها و خودتان را بفروشید. بسیاری از مردم نگران اینند که مرور پورتفولیویشان بیش از حد طول می کشد. چون شما 90٪ وقتتان را در حال صحبت کردن درباره خیل عظیم شگفتی های اپلیکیشن هستید به جای آنکه در این باره صحبت کنید که چه انجام داده و به دست آورده اید.

2. شما… طرحتان کجاست؟

فرایند «الماس دوگانه» در ذهن افراد حک شده است به طوری که بررسی نمونه موردی (case study) آن ها از یک فرایند استاندارد UX پیروی می کند. این کار خوبی است، اما طراحیِ شما کجاست و چرا رسیدن به آنجا اینقدر طول می کشد. من این را از ارائه پورتفولیوی خودم برای بررسی آموختم، مدیران استخدامی می خواهند کار شما را به صورت عینی ببینند و اینکه شما واقعا می توانید طراحی و پروتوتایپ (نمونه سازی) انجام دهید یا خیر. در حالی که جنبه تحقیقاتی هم از اهمیت زیادی برخوردار است، بخش طراحی چیزی است که شما به احتمال زیاد برای آن استخدام می شوید (برای طراحان UX / UI).

3. طراحی شگفت انگیزی است، اما مشکل چیست؟

طراحان UX/UI حل کننده های مشکلات هستند. قرار دادن مشکل در جبهه اصلی ارائه و نشان دادن اینکه چگونه آن را از طریق طراحی حل کرده اید واقعا نشان می دهد که شما نیاز کاربر را درک می کنید. شناسایی مشکل آسان است، اما قاعده مند کردن آن به صورت یک مشکلِ قابل حل، نه.

بیشتر بدانید
3 لذت منکر در طراحی

4. چگونه چگونه چگونه

تو در مورد روند کار صحبت کردی اما خودت چطور انجامش دادی؟ چگونه مصاحبه با کاربر را انجام دادی، چگونه تست کاربر پذیری را انجام دادی، چگونه wireframe ها را نمایش دادی، کارگاه (workshop) را چگونه برگزار کردی؟ و غیره.

ساختار

ساختاری که اینجا توصیه می شود را من برای ارائه پورتفولیوی خودم در یک مصاحبه شغلی استفاده کردم. من سعی می کنم آن را در حدود 7-10 دقیقه نگه دارم تا زمان کافی برای پرسیدن برخی سوالات نیز فراهم باشد.

1. بررسی اجمالی پروژه

  • این ها را شامل شود: نام پروژه، نقش شما، در تیم چه کسانی هستند، زمانی که طول کشید، ابزار ها، مشتری کیست؟
  • یک جمله توصیفی درباره اینکه «محصول» چه می کند؟

2. خلاصه

  • مشکل چیست؟
  • اهدافی که شما سعی می کنید به آن دست یابید

۳. روند

  • پیشنهاد می کنم یک دیاگرام یا نمودار رسم کنید که طرحی کلی از اهم مسائل پروژه ارائه دهد.

4. مرحله کشف (اگر این را دارید)

  • (به صورت اختیاری) شامل پرسونای کاربران، نقشه سفر مشتری و مصاحبه با کاربران است. اما مهمتر از همه در این مورد صحبت کنید که چگونه این کار را انجام دادید! مصاحبه با کاربران را چگونه اداره کردید؟ چگونه به این پرسونای کاربران رسیدید؟

5. یافته ها

  • یافته های خود را نمایش داده اما در مورد همه آنها صحبت نکنید، وقت کافی برای آن نیست. فقط یافته های خود را در 1 تا 2 جمله خلاصه کنید.

6. راه حل

  • شرح مشکل شما را در بر گیرد (اگر چنین چیزی دارید)
  • برخی از ویژگی هایی که طراحی خواهید کرد چه هستند؟

7. فرایند طراحی

  • می توانید تعدادی از wireframe ها، طراحی و پروتوتایپ ها را نشان دهید
  • این در واقع فرصتی عالی است برای صحبت در مورد اینکه چطور با دیگران تشریک مساعی کردید. چگونه ذینفعان را درگیر در wireframe های خود کردید، هر چند وقت یکبار بازخورد می گرفتید؟
  • آیا شما هم بعضی از تست های کاربر پذیری را انجام دادید؟ اگر بله، چگونه؟

8. نتیجه گیری

  • آیا طراحی شما مشکل را حل کرد؟
  • نتایج و خروجی ها چه بودند؟
  • آیا به هدفی که در ابتدا تعیین کرده بودید دست یافتید؟

کاری که من کردم

من 2 کِیس اِستادی (نمونه موردی) طراحی دارم – یکی در رابطه با بخش UX است برای به نمایش گذاشتن تحقیقات من در تمام پروژه و دیگری صرفا در رابطه با UI است برای به نمایش گذاشتن طراحی بصری و مهارت های پروتوتایپینگ من.

بیشتر بدانید
47 درس کلیدی برای طراحان UI و UX [بخش 2]

در مورد خودم، نتوانستم کاری را که در واقع در وب سایتم قرار دادم ارائه بدهم، چون همه آنها پروژه های کوتاه مدت دانشگاهی بودند. کار مشتریِ واقعی، محرمانه بود. بنابراین، یک اسلاید ارائه جداگانه داشتم که شامل کار مشتری در سطحی بالا بود. من اسلاید هایم را در فیگما (Figma) ساختم تا قادر به سوئیچ بین ارائه و نمایش پروتوتایپی که کار کند، در یک پلت فرم باشم.

ایجاد اسلایدهای ارائه

همچنین ایجاد یک اسلاید ارائه جداگانه را به استفاده از یک مطالعه نمونه موردی در وب سایتم ترجیح دادم. مطالعات نمونه موردی در وب سایتم متن های بسیار طولانی دارند و اسکرول کردن در حال ارائه باعث حواس پرتی می شود. به یاد داشته باشید، انسان نمی تواند همزمان هم کلمات را هضم کرده و هم گفتار ارائه شما را پردازش کند. شاید علاقه آنها را از دست بدهید.

وقتی اسلایدهایم در فیگما را خلق می کنم، جملاتی بسیار حداقلی دارم و از عناصر بصری زیادی برای کمک به گفتارم استفاده می کنم. این به توجه مصاحبه کننده کمک می کند تا روی من تمرکز کند، به جای اینکه خودشان اسلایدها را مطالعه کنند.

ارائه بررسی پورتفولیو portfolio review presentation
ارائه انجام شده در فیگما

نمای کلی اسلاید ها هم خوب نیست

گاهی اوقات من حتی نمایی کلی از اسلایدها هم ندارم و فقط این نمودار را بر روی صفحه نمایش قرار می دهم و مرحله به مرحله روی آن پیش می روم و صحبت می کنم. در پایان هم فقط پوتفولیو طراحی ام را نشان می دهد.

بررسی پورتفولیو portfolio review
یک اسلاید یک صفحه ای که بر روی فیگما انجام شده

آیا می خواهید نقد بررسی پورتفولیوی خود را دریافت کنید؟

تنها راه بهبود این است که بررسی پورتفولیوی خود را با دیگران تمرین کنید!

👋 با هم دوست باشیم! بسیار خوشحال خواهم شد اگر به شما بازخورد داده یا هر سوالی دارید پاسخ دهم. من را در اینستاگرام و دریبل دنبال کنید و در لینکدین ارتباط برقرار کنید. فراموش نکنید که من را در اینجا هم برای محتوای بیشتر مرتبط با طراحی دنبال کنید.

منبع

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
نوشته های اخیر

5 راهکار برای توسعه دید خوب در طراحی برای 2024

گوگل بارد (Google Bard) و هذیان هایش

4 قدم برای یادگیری تابع بولی (Boolean Function) در Figma

portfolio

استراتژی شماره 1 من برای ایجاد یک پورتفولیو (نمونه کار) برجسته

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عضویت در خبرنامه ما

یک خبرنامه هفتگی و بدون تبلیغات که به طراحان کمک می کند تا در جریان دانش قرار بگیرند، مثمر ثمر باشند و نگاه انتقادانه بیشتری نسبت به کار خود داشته باشند.
از بهترین ها بیاموزید.

می خواهید تجارت خود را ارتقاء دهید؟

یکی دو خطی برایمان بنویسید و با ما در تماس باشید

مراقب باشید! از آخرین مقالات، بررسی ها، تخفیف ها و دوره ها جا نمونید! بی خیال حتما

ارتباط بگیریم

بعد از ارسال فرم در کوتاه ترین زمان در خدمت شما خواهم بود

اطلاعات تماس
بهترین زمان برای تماس

فرصت را از دست ندهید!

به روز باشید و از آخرین تخفیفات مطلع شوید.

از بهترین ها بیاموزید.