5 اشتباهی که باید از آن ها قبل از راه اندازی محصول (product launch) اجتناب کرد

عرضه یا راه اندازی محصول یک نقطه عطف مهم برای هر سازمان است. با این حال، ساخت یک محصول اصلا آسان نیست چه رسد به عرضه آن؛ و نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد.
فهرست

برای اینکه راه اندازی محصول بدون مشکل پیش برود، تیم‌های محصول باید به مشکلاتی که اشاره می‌کنیم و چرایی اجتناب از آنها در صورت امکان، توجه کنند.

1. عدم اولویت بندی ویژگی ها، برای راه اندازی محصول

زمانی که محصول خود را به صورت عمومی منتشر می کنید، به حداقل های قابل اجرا پایبند باشید.

راه اندازی محصول با تمام ویژگی های ممکن، یعنی دنبال کردن کمیت، بر خلافِ استفاده از حداقل عناصرِ با کیفیت، می تواند منجر به روی دست باد کردن محصول و احتمالاً سخت‌تر شدن استفاده از محصول شود.

بهتر است راه اندازی محصول را با مجموعه ای کوچکتر از ویژگی های کلیدی و وظایف انجام داده، سپس چگونگی استفاده کاربران از آنها را بررسی و مشاهده کنید و در مورد راه‌اندازی های بعدی تصمیمی داده محور تر بگیرید. همه چیز را به مخاطره انداختن برای موفقیت و تلاش برای راه‌اندازی همه ویژگی‌ها و موارد فرعی در یک محصول، می‌تواند منجر به فرسودگی تیم شود، بدون اینکه حتی ارزشی بابت وجود ویژگی‌های متنوع جلب کند.

نکته کلیدی در اینجا اولویت بندی و تا حدی قدرت پذیرش است که رسیدن به محصولی بی نقص بیشتر یک فرآیند تکرار شونده است.

2. تعریف نکردن KPI های مرتبط در زمان لازم + تعریف نکردن نوع مناسب KPI

تیم های محصول باید قبل از راه اندازی، برنامه ریزی کنند تا شاخص های عملکرد محصول خود را به خوبی درک کنند. قبل از تعیین کمیت از طریق KPI (key performance indicator) ها، باید بدانیم که تعریف تفاوت های ظریف KPI ها (شاخص های کلیدی عملکرد) بسیار مهم است.

می توان بسیاری از عناصر را تجزیه و تحلیل کرد، اما گذاشتن عمده تمرکز، بر جنبه هایی که با اهداف شما همسو هستند، می تواند تغییری نتیجه بخش ایجاد نماید.

انتخاب KPI های مناسب به اهداف تجاری محصول شما بستگی دارد و این به نوبه خود، ساختارِ یک چارچوب آزمایشی برای تجزیه و تحلیل عملکرد و پیشرفت را فراهم می کند.

چارچوب آزمایشی، بینشی در مورد آنچه که کاربران دوست دارند و تیم ما می تواند بهبود بیشتری ببخشد را به شما ارائه می دهد. علاوه بر این، یافتن مقدار مناسب KPI ضروری است و باید آنقدر باشد که برای به دست آوردن درک بهتری از عملکرد کافی باشد اما نه آنقدر زیاد که منجر به از دست دادن تمرکز شود.

3. نداشتن محتوایی که در مرحله طراحی همکاری نزدیکی داشته باشد

هر چند وقت یکبار، تیم های محصول ارتباط بین طراحی بصری، تجربه و محتوا را قطع می کنند. هر چند این کار ممکن است بی‌ضرر به نظر برسد، اما در مورد طراحی نتیجه بخش و در سطح راه اندازی محصول می‌تواند منجر به مرگ همه چیز شود – اطمینان از داشتن محتوای تمیز الزام آور است.

ایجاد محتوا بخشی اساسی از فرآیند کلی طراحی است. آن را پشت سر رها نکنید.

محتوا، در مورد راه‌اندازی ها، همچنین به معنای نوع محتوای مربوطه است که در فروشگاه برنامه ها (اپ استور ها)، ایمیل‌ها و غیره مشاهده می‌کنید. اطمینان از این هم افزایی با محصول به راه اندازی نتیجه بخش محصول نیز کمک می کند.

4. ارتباط ناکافی بین تیم ها

تیم ها باید به نگهداری یک گزارش اهتمام داشته باشند؛ به طور مشخص، آنها عملا باید ترتیب اولویت وظایف را بین خود مکاتبه کنند. وقتی صحبت از ساختن یک محصول به میان می آید هم فکر بودن و داشتن افکاری هم مسیر بسیار مهم است.

همه باید بفهمند که شما چه چیزی می‌سازید، چرا آن را می‌سازید، کجا بیشترین تلاش را باید انجام داد، این کار چقدر طول می‌کشد و هر فرد چه نقشی در ایجاد این پروژه دارد.

آشنایی با آخرین تغییرات یا بهبودها در بین تمام مدیران می تواند به تیم ها کمک کند تا به خوبی با یکدیگر کار کنند، بدون هیچ غافلگیری ناخوشایندی به ویژه آن‎هایی که می توانند راه‌اندازی را به تاخیر اندازند.

5. متوجه نشدن اینکه کار واقعی تازه پس از راه اندازی محصول شروع می شود

می توان فکر کرد که به محض پایان عرضه محصول، فرآیند طراحی نیز همراه با آن به پایان می رسد؛ در حالی که چنین نیست. بخش قابل توجهی از کار تازه پس از راه اندازی شروع می شود.

تیم ها باید تجزیه و تحلیل و استنباط خود را بر اساس اطلاعات عمیقی که به طور مداوم به دست می آید بسازند تا دائماً تکرار کرده و چیزها را قابل استفاده تر و احتمالا لذت بخش تر کنند. تست قبل از راه اندازی تماما خوب و عالی است، اما هیچ حقیقتی به اندازه آمارهای کاربر واقعی قدرتمند نیست.

همیشه برای یادگیری و بهبود محصول آماده باشید.

غذای روح

برای راه‌اندازی موفق، هر مرحله به مقداری دقت و اجرا نیاز دارد، اما در سطحی دیگر نیازمند مقداری رشد و مورد تایید واقع شدن در نحوه حرکت تیم‌های محصول است.

قبل از عرضه محصول یا یک ویژگی، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که برنامه ریزی کنید، تحقیق کنید، آزمایش کنید تا برای هر موقعیتی آماده باشید.

من برای وقت شما ارزش قائلم و احتمالاً شما هم مثل من، خواندن در حرکت را دوست دارید. پس کوتاه می نویسم تا مجبور نشوید از هیچ پاراگرافی صرف نظر کنید. نوشتن مقاله برای افرادی که عجله دارند 😉

آیا سوالی دارید؟ به من اطلاع دهید:

InstagramLinkedInBehanceDribbble

منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
نوشته های اخیر

Layer (لایه) و Mask (ماسک لایه) در فتوشاپ چیست؟

چطور یک نمونه کار طراحی UI/UX حرفه‌ای بسازیم، حتی اگه تجربه زیادی نداشته باشیم – 4 گام

5 راهکار برای توسعه دید خوب در طراحی برای 2024

گوگل بارد (Google Bard) و هذیان هایش

پرطرفدار ها

10 اشتباه طراحی که بین طراحان رابط کاربری مرسوم است

4 قدم برای یادگیری تابع بولی (Boolean Function) در Figma

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عضویت در خبرنامه ما

یک خبرنامه هفتگی و بدون تبلیغات که به طراحان کمک می کند تا در جریان دانش قرار بگیرند، مثمر ثمر باشند و نگاه انتقادانه بیشتری نسبت به کار خود داشته باشند.
از بهترین ها بیاموزید.

می خواهید تجارت خود را ارتقاء دهید؟

یکی دو خطی برایمان بنویسید و با ما در تماس باشید

مراقب باشید! از آخرین مقالات، بررسی ها، تخفیف ها و دوره ها جا نمونید! بی خیال حتما

ارتباط بگیریم

بعد از ارسال فرم در کوتاه ترین زمان در خدمت شما خواهم بود

اطلاعات تماس
بهترین زمان برای تماس
An experienced UI designer

فرصت کمه!

به روز باشید و از آخرین های دانش و آموزش مطلع بشید.
از بهترین ها بیاموزید.

— از آموزش های کوتاه هفتگی جا نمونی —

میکرو آموزش های UI/UX و موشن

فقط یکی دو دقیقه در هفته کافیه